NAUJIENOS IR ĮVYKIAI

MOKYMO ORGANIZAVIMO NUOTOLINIU BŪDU TVARKOS APRAŠAS

TVIRTINU: 

                 2020 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. V-5 

                                                                                                               Mokyklos l.e.p. direktorė

                                          Rita Dainelienė

 

ŠAKIŲ RAJONO SLAVIKŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS

MOKYMO ORGANIZAVIMO NUOTOLINIU BŪDU TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šakių rajono Slavikų pagrindinės mokyklos ugdymo organizavimas nuotoliniu būdu tvarkos aprašas (toliau - APRAŠAS) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. V-372 „Rekomendacijos dėl ugdymo proceso organizavimo nuotoliniu būdu“.

2. Nuotolinis mokymas organizuojamas vadovaujantis Bendrojo ugdymo programų aprašais, Bendrosiomis programomis, Bendraisiais ugdymo planais.

3.  Mokiniai, besimokantys Nuotolinio mokymo forma, mokosi reguliariai 5 dienas per savaitę pagal tvarkaraštį būdami skirtingose vietose arba kitu, su mokytoju sutartu laiku. Mokiniai, negalintys prisijungti pagal tvarkaraštį, užduotis atlieka jiems palankiu metu ir atsiskaito dalykų mokytojams pagal sutartas formas.

4. Mokinių mokymosi apskaita tvarkoma e-dienyne TAMO.

5. Informacija apie Nuotolinį mokymą mokinių tėvams (globėjams) teikiama mokyklos e-dienyne TAMO, mokyklos internetiniame puslapyje, telefonu, el.paštu.

6. Apraše vartojamos sąvokos:

6.1. Nuotolinis mokymas – tai mokymo(si) būdas, kai besimokantysis nepalaiko betarpiško kontakto su mokytoju. Mokantis nuotoliniu būdu bendraujama ir bendradarbiaujama informacinių komunikacinių technologinių (toliau – IKT) priemonių pagalba virtualioje aplinkoje;

6.2. Virtuali mokymo(si) aplinka – tai kompiuterių tinklais ir kitomis IKT sukurta virtuali mokymo(si) erdvė, kurioje patalpintas kiekvienos klasės mokomasis kursas, pagal mokyklos ugdymo planą suskirstytas į konkrečias elektronines (skaitmenines) pamokas (temas);

6.3. Elektroninė pamoka – tai mokymo(si) medžiagos rinkinys, skirtas konkrečiai pamokos temai (teorinė ir praktinė medžiaga, savikontrolės ir patikros užduotys, ugdymo(si) ir įgūdžius lavinantys pratimai);

6.4. Nuotolinė konsultacija – tai virtualioje ugdymo(si) aplinkoje mokytojo teikiamos konsultacijos mokiniams pagal direktoriaus įsakymu patvirtintą tvarkaraštį ar susitarus individualiai.

6.5. Atsiskaitomasis darbas – tai individualiai ir savarankiškai atliekamas rašto darbas, skirtas mokinių žinių, gebėjimų ir įgūdžių pažangai ir pasiekimams patikrinti, baigus temą, skyrių, dalyko programos dalį.

6.6. Žinių lygio nustatymo užduotys – tai individualiai ir savarankiškai atliekamas rašto darbas, skirtas mokinių žinių, gebėjimų ir įgūdžių lygio nustatymui.

6.7. Atsiskaitomųjų darbų grafikas – grafikas, kuriame mokytojai nurodo atsiskaitomųjų darbų datą ir atlikimo laiką.

 

II SKYRIUS

NUOTOLINIO MOKYMO ORGANIZAVIMAS

 

7. Ugdyme dalyvaujančių asmenų funkcijos.

7.1. Skaitmeninių technologijų administratorius (IKT koordinatorius):

konsultuoja mokytojus, pagalbos mokiniui specialistus, sprendžia iškilusias technines problemas.

7.2. Nuotolinio ugdymo(si) kuratoriai -  klasių vadovai, ikimokyklinio ir priešmokyklinio  ugdymo mokytojai:

7.2.1. apmoko mokinius, tėvus ( globėjus) prisijungti ir dirbti virtualioje mokymosi aplinkoje;

7.2.2. konsultuoja mokinius ir jų tėvus ( globėjus) dėl prisijungimo ir darbo virtualioje mokymosi aplinkoje;

7.2.3. koordinuoja mokinių mokymąsi, pasiekimus;

7.2.4. Nuotoliniu būdu besimokančių ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo ir 1-10 klasių mokinių lankomumo apskaitą tvarko pagal prisijungimo prie virtualios mokymo aplinkos, el. pašto duomenis, informaciją, kurią pateikia mokantys mokytojai. Iki nurodytos datos parengia pusmečio ir metų mokinių lankomumo ataskaitas.

7.3. Nuotolinio ugdymo(si) dalyko mokytojas:

7.3.1. vadovaudamasis atnaujintomis Bendrosiomis programomis, mokomojo dalyko ilgalaikiu planu, tvarkaraščiu, metodinėmis rekomendacijomis, įvairiomis ugdymosi aplinkomis (elektroninėmis pamokomis, el. ugdymo(si) aplinka, kita mokymosi medžiaga, šaltiniais,  mokinių turimais vadovėliais, pratybų sąsiuviniais ir pan.)  sistemingai rengia, atnaujina, papildo nuotolinio ugdymo(si) medžiagos - pamokų rinkinius, ne vėliau kaip prieš vieną dieną patalpina  pamokos medžiagą e-dienyne „TAMO“;

7.3.2. sistemingai pildo ir tvarko el. dienyną;

7.3.3. laikosi asmens duomenų, saugaus darbo internete taisyklių;

7.3.4. tikrina, vertina, komentuoja mokinių darbus. Vertinimus už darbus, komentarus, rekomendacijas ne vėliau kaip per 2 dienas  surašo el. dienyne. E-dienynas pildomas vadovaujantis bendra el. dienyno pildymo tvarka;

7.3.5. stebi mokinių pasiekimus, prisijungimus, dalyvavimą nuotoliniuose mokymuose;

7.3.6. informuoja klasės vadovą, administraciją apie mokinius, kurie neatlieka užduočių ar nesijungia prie mokymosi aplinkos.

7.4. Socialinis pedagogas:

7.4.1. Socialinis pedagogas mokyklos interneto svetainėje (per administratorių) talpina mokiniams, tėvams aktualią informaciją, bendrauja su mokinio tėvais, bendradarbiauja su dalykų mokytojais, klasių vadovais.

7.5. Nuotolinio mokymo  ikimokyklinio - priešmokyklinio ugdymo mokytoja:

7.5.1. ikimokyklinukų ir priešmokyklinukų tėvamselektroniniu būdu pateikia užduotėles, atitinkančias vaikų amžių (piešimas, karpymas, raidžių apvedimai, dainelių dainavimas, fizinis ugdymas ir kt.), žaidimų aprašymus, patarimus, kaip organizuoti vaikų ugdymą namuose, gali parengti 15–20 minučių tematinius vaizdo filmus pagal ugdymo programą su tam tikromis užduotimis, atitinkančiomis vaikų amžių.

7.5.2. susitaria su tėvais, kokiu būdu tėvai atliktų užduočių nuotraukas ar informaciją apie vaikų veiklą namuose pateiks mokytojams, kad mokytojas matytų rezultatus. Nuolat bendrauja su tėvais, ikimokyklinio ugdymo mokytojo padėjėja, mokyklos administracija.

7.5.3. sistemingai pildo kasdieninės veiklos planus;

7.5.4. laikosi asmens duomenų, saugaus darbo internete taisyklių;

7.5.5. informuoja mokyklos administraciją apie ugdytinius, kurie neatlieka užduočių, nedalyvauja mokytojos siūlomoje veikloje.

7.6. Nuotoliniu būdu besimokantis mokinys:

7.6.1. stebi, klauso, analizuoja mokymosi medžiagą nuotoliniu būdu;

7.6.2. bendrauja ir bendradarbiauja su bendramoksliais ir mokytojais;

7.6.3. pagal galimybes dalyvauja mokyklos bendruomenės gyvenime (dalyvauja apklausose, akcijose, virtualiose konferencijose ir pan.);

7.6.4. laiku atlieka ir atsiskaito užduotis;

7.6.5. konsultuojasi su mokytoju, stebi savo pažangumą ir pasiekimus;

7.6.6. prisiima atsakomybę už savo mokymąsi, laikosi asmens duomenų, saugaus darbo internete taisyklių.

7.7. Nuotoliniu būdu besimokančio mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai):

7.7.1. užtikrina, kad mokinys kiekvieną dieną jam patogiu laiku prisijungtų prie virtualios ugdymo (si) aplinkos ir e-dienyno TAMO;

7.7.2. užtikrinta, kad pateiktos virtualioje ugdymo (si) aplinkoje užduotys būtų atliekamos, už jas laiku atsiskaitoma;

7.7.3. telefonu, elektroniniu paštu, e-dienyno TAMO žinutėmis nuolat bendradarbiauja su dalykų mokytojais, klasių vadovais, administracija, pagalbos mokiniui specialistais, ikimokyklinio -priešmokyklinio ugdymo mokytoja;

7.7.4. stebi mokinio pažangumą, įvertinimus e-dienyne.

8. Nuotolinį mokymą mokykla vykdo internetinėse erdvėse (e-dienyno TAMO prieigoje, uždarose „Facebook“ grupėse, el. laiškais ir kt.).

9. Nuotolinio mokymo internetinėse erdvėse organizavimo eiga:

9.1. mokytojas iškomunikuoja darbo principus, pamokų tvarkaraštį, pamokų temas, klasės bei namų darbus;

9.2. mokytojas prisega reikalingą mokomąją medžiagą, nurodo užduotis, nustato atlikimo terminą ir trukmę bei vertinimo kriterijus;

9.3. žinučių pagalba mokytojai, vaikai ir tėvai bendrauja rūpimomis temomis individualiai, klasės ar mokyklos lygiu;

9.4. internetinėje erdvėje tiesioginis užsiėmimas (pamoka) vyksta ne daugiau kaip 20  minučių.

10. Mokiniai, kurie neturi galimybės naudotis internetinėmis prieigomis, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių ir patiriantys mokymosi sunkumų, mokomi pavienio mokymo organizavimo forma:

10.1. besimokantiems pagal pritaikytą Bendrąją programą mokiniams, dalyko mokytojas, bendradarbiaudamas su pagalbos mokiniui specialistu,  parengia individualią mokomąją medžiagą bei individualias užduotis, informuoja mokinius ir jų tėvus (globėjus) apie atlikimo tvarką ir laiką;

10.2. mokiniui, neturinčiam galimybės naudotis internetinėmis prieigomis, mokytojas perduoda užduotis individualia tvarka, laikantis būtiniausių Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) reikalavimų;

11. Grįžtamojo ryšio organizavimas:

11.1. mokytojas ištaiso mokinių užduotis, jas pakomentuoja bei įvertina, jei reikia, grąžina atgal pasitaisyti;

11.2. mokytojas, matydamas kiekvieno mokinio mokymosi progresą, suteikia jam efektyvią pagalbą individualiai, papildomai skirdamas individualizuotas užduotis;

11.3. mokytojas gali prisegti užduočių atsakymus, sprendimus ir ištaisytus individualius darbus su paaiškinimais. 

12. Galutiniai duomenys fiksuojami e-dienyne TAMO (lankomumas, vertinimai, užduočių atlikimo reikalavimai/ komentarai, pagyrimai ir pastabos).

 

III SKYRIUS

 VERTINIMAS

 

13. Mokinių pažanga ir pasiekimai vertinami pagal Bendrosiose programose aprašytus pasiekimus ir kiekvieno dalyko mokytojo parengtus vertinimo kriterijus.

14. Vertinant mokinių pasiekimus ir pažangą taikomas formuojamasis, diagnostinis, kaupiamasis vertinimas. Mokinių pasiekimai vertinami vadovaujantis Mokyklos 2019 -2020 m. m. ugdymo plano nuostatomis.

15. Minimalų įvertinimų skaičių per pusmetį – atsiskaitomųjų darbų/privalomų testų skaičių numato kiekvieno dalyko mokytojas.  Mokinys privalo atsiskaitomuosius darbus atsiųsti per 1 sav. nuo mokytojo nurodytos atsiskaitomojo darbo datos, tačiau ne vėliau kaip likus savaitei iki pusmečio (mokslo metų) pabaigos.

16. Mokiniui, neatsiuntusiam atsiskaitomojo darbo užduočių ar neatlikusiam privalomo testo per 1 sav. nuo mokytojo nurodytos datos, e-dienyne rašomas „1“ (neatliko užduoties). Komentarų skiltyje mokytojas nurodo, kad užduotis neatlikta. Įvertinus atsiskaitomąjį darbą, „1“ panaikinamas, o jo vietoje įrašomas gautas įvertinimas. Atsiskaitomąjį darbą mokytojas ištaiso ne vėliau kaip per 3 dienas nuo atsiskaitomojo darbo atsiuntimo dienos.

17. Kiekvienos pamokos namų darbai, užduotys vertinami nuolat, sistemingai, komentarai, įvertinimai e-dienyne rašomi ne vėliau kaip per 2 dienas peržiūrėjus ir ištaisius kiekvieną darbą.

18. Mokinių mokymosi apskaita tvarkoma e-dienyne. Į e-dienyną perkeliami mokinių įvertinimai, rašomi komentarai, pastabos, rekomendacijos.

19. Mokinio mokymosi pasiekimai baigiantis ugdymo laikotarpiui fiksuojami bei kėlimas į aukštesnę klasę vykdomas vadovaujantis Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašu.

20. Mokinio mokymosi pasiekimų fiksavimas baigiantis ugdymo laikotarpiui, kiti detalūs mokyklos susitarimai dėl mokinių pažangos ir pasiekimo vertinimo reglamentuoti mokyklos Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo tvarkos apraše, patvirtintame direktoriaus įsakymu.

 

IV SKYRIUS

 BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Aprašas įsigalioja nuo 2020 m. kovo 30 d.

 

______________________

 

INFORMACIJA NUOTOLINIAM MOKYMUI(SI):


Skaitmeninių technologijų administratorės, kurios konsultuos mokytojus ir mokinius technologijų naudojimo klausimais:

Judita Čereškevičienė, el.p.  Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. , tel. +37062787901

Inga Ažukienė, el.p.  Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. tel. +37069888548 

 

 


 

Kreipimasis dėl ,,Dėl koronaviruso (COVID-19) valdymo priemonių"


Dėl 2020-03-12 Lietuvos Respublikos Sveikatos ministro-Valstybės lygio ekstremalios

situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimo Nr. V-351 ,,Dėl koronaviruso (COVID-19)

valdymo priemonių" pavesta visoms valstybės ir savivaldybių institucijoms, įstaigoms ir

organizacijoms maksimaliai dirbti nuotoliniu būdu, vengiant tiesioginio kontakto.

Todėl rūpimais klausimais į mokyklos administraciją prašome kreiptis 

tel. 8 611 36519 - l.e.p. direktorė Rita Dainelienė

SAUGOKIME SAVE IR SAVO ARTIMUOSIUS!

Dėkoju už supratimą!