VEIKLOS PROGRAMA 2018 M.
- Informacija
- Paskelbta Ketvirtadienis, 15 Lapkritis 2018 14:12
|
PATVIRTINTA Slavikų pagrindinės mokyklos direktoriaus 2018 m. sausio 10 d. įsakymu Nr. V - |
VEIKLOS PROGRAMA
Biudžetiniai metai |
2018 m. |
|
||
Asignavimų valdytojas |
SLAVIKŲ PAGRINDINĖ MOKYKLA |
Kodas: |
190823290 |
|
I. BENDROSIOS NUOSTATOS 1. Slavikų pagrindinės mokyklos 2017 m. veiklos programa, atsižvelgus į strateginį mokyklos planą 2015-2018 m., švietimo būklę, bendruomenės poreikius, nustato metų mokyklos tikslus bei uždavinius, apibrėžia prioritetus ir priemones uždaviniams vykdyti. 2. Programa atliepia Valstybinės švietimo strategijos nuostatoms. Įgyvendinant valstybinę švietimo politiką siekiama teikti kokybiškas švietimo paslaugas, atitinkančias nuolat kintančioms visuomenės reikmes, tenkinti bendruomenės ugdymosi poreikius, laiduoti pradinio ir pagrindinio išsilavinimo įsigijimą, taupiai ir tikslingai naudoti švietimui skirtus išteklius. 3. Programą įgyvendins Slavikų pagrindinės mokyklos administracija, pedagoginiai ir kiti pedagoginiame procese dalyvaujantys specialistai, nepedagoginiai darbuotojai, ugdytiniai ir jų tėvai. 4. Slavikų pagrindinėje mokykloje mokosi mokiniai iš Slavikų seniūnijos Žiūrių, Šilininkų, Juškakaimių, Slavikų, Būtviliškių, Žiūrkalnio kaimų, 10 klasėse – ir iš kitų vietovių. Mokinių skaičius keleri metai yra stabilus (2007 m. - 115 mok., 2008 m. - 106 mok., 2009 m. - 106 mok., 2010 m. – 98 mok., 2011 m. – 104 mok., 2012 m. – 115 mok., 2013 m. – 127 mok., 2014 m. – 121 mok., 2015 m. – 100, 2016 m. – 79, 2017 - 72). 5. Mokykloje veikia savivaldos organai – mokyklos, mokinių tarybos. 6. Mokytojai sistemingai kelia kvalifikaciją kursuose ir seminaruose. Mokykloje veikia 2 metodinės grupės. 7. Specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai mokomi pagal jiems pritaikytas programas. Mokykloje dirba mokytojo padėjėja, auklėtojo padėjėja. 8. Mokykloje įruošti informacinių technologijų (naudojasi visi mokiniai), gamtos mokslų, matematikos kabinetai. Mokykla turi pakankamai modernios kompiuterinės technikos: keturis multimedija projektorius, kitų šiuolaikinių mokymo priemonių. 9. Mokykloje gerėja darbo sąlygos, atlikti pastatų renovavimo darbai Kasmet atliekamas visų patalpų einamasis remontas. Įrengtas žaidimų aikštynas 5-10 m. vaikams, krepšinio aikštė. 10. Mokykla garsėja mokinių pasiekimais saugaus eismo ir menų srityse. 11. Mokykla dalyvauja projektinėje veikloje (tarptautiniai Erasmus+, Nordplus projektai). Mokyklos mokytojai viešėjo Italijos, Švedijos, Turkijos mokyklose, pagal Pestalozzi programą – Vokietijoje, Lenkijoje. 12. Kuriamas mokyklos įvaizdis, siekiama, kad mokykla taptų kaimo kultūros židiniu, būtų atvira krašto bendruomenei. Kasmet vyksta 1-2 lektoriumai, 3-4 masiniai renginiai Slavikų bendruomenei. Mokyklos veikla aprašoma rajoninėje spaudoje, interneto svetainėse.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. Mokyklos išorinės aplinkos analizė. 13.1. Politiniai ir teisiniai veiksniai. Mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos švietimo ir kitais įstatymais, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais. Lietuva yra ES narė. Vakarų Europos šalių švietimo tradicijos, esminės kryptys aktualios ir mūsų šalyje. Vyksta mokyklų reforma, kaita, tinklo optimizavimas. LR vyriausybė skiria dėmesį švietimui, bet jis nepakankamas. Politiniai veiksniai įtakoja visą mokyklos padėtį, ugdymo kokybę. Mokyklai iškyla grėsmės, nes: - švietimo politikos kaitos strategija per mažai siejama su kitų ekonominių ir socialinių reformų strategijomis; - stinga teigiamo požiūrio į mokyklą (ypač kaimo); - dėl mažo mokinių skaičiaus „mokinio krepšelio“ nepakanka reikiamai modernizuoti ugdymo bazę; 13.2. Ekonominiai veiksniai. Mažėja faktiškai mokyklos gaunamos „mokinio krepšelio“ lėšos. Tai apsunkins mokyklos modernizavimą, kaitą, ugdymo poreikių tenkinimą. Teigiami poslinkiai ir galimybės: - Lietuvai įstojus į ES atsirado galimybė pasinaudoti ES struktūrinių fondų lėšomis. - Projektinė veikla suteikia galimybių modernizuoti mokymo bazę, pagyvinti mokyklos veiklą. 13.3. Sociokultūriniai veiksniai. Mokyklos veiklai įtaką daro: - Nepalanki demografinė padėtis. - Vaikų gimstamumo mažėjimas Slavikų seniūnijoje. - Emigracija. Mokyklą lanko 2 vaikai, kurių vienas iš tėvų išvykęs į užsienį. - Didelis socialiai problematiškų, socialiai remtinų šeimų skaičius: 2006 m. – 40; 2007 m. – 43; 2008 m. – 47; 2009 m. – 47; 2010 m. – 42; 2011 m. – 41; 2012 m. – 45 2013 – 50; 2014 – 47 ; 2015 m. – 29 ; 2016 m. – 25 ;2017 m. – 23; 2018 m. – 19; 2019 m. - 21; 2020 m. – 21; 2021 m. – 16; 2022 m. – 16. - Didelis nepilnų šeimų skaičius: 2015 m. 29 (iš 68) – 43 %. 2016 m. 21 ( iš 51) – 41,1 %, 2017 m. 20 ( iš 49) – 40,8 %, 2018 m. 18 ( iš 47) – 38,2 %, 2019 m. 18 ( iš 47) – 38,2 %, 2020 m. 15 ( iš 37) – 40,5 %, 2021 m. 12 ( iš 30) – 40 %, 2022 m. 9 ( iš 30 ) – 30 %. 14. Mokyklos vidinės aplinkos analizė. 14.1. Mokyklos struktūra. 2017-2018 m. m. mokyklą sudaro 7 klasių komplektų: pradinio ugdymo programa – 2 komplektai; pagrindinio ugdymo I pakopa – 4 komplektai, pagrindinio ugdymo II pakopa – 1 komplektas. Veikia mišri priešmokyklinio-ikimokyklinio ugdymo grupė. 14.2. Žmonių ištekliai. Mokykloje dirba 16mokytojų (2 iš jų antraeilininkai), 2 administracijos darbuotojai (buhalterė, programuotojas) ir 8 pagalbinio personalo darbuotojai. 2017 m. sausio 01 d.patvirtinti 17,1 etato etatiniams darbuotojams. Dėl lėšų taupymo nepanaudota 2 etatai. Etatinių pareigybių lygiai: D – 10, A – 2, A1 – 1, C – 2, B – 1. Mokykloje dirba socialinė pedagogė (0,5 etato).
Mokytojų pasiskirstymas pagal stažą:
Mokytojų pasiskirstymas pagal kvalifikacinę kategoriją:
Direktorius ir pavaduotoja ugdymui turi aukštąjį universitetinį pedagoginį išsilavinimą, direktorius – III vadybinę kategoriją, pavaduotoja ugdymui – II vadybinę kategoriją. 14.3. Planavimo sistema. Mokykla savo veiklą planuoja rengdama trijų metų strateginį veiklos planą, metinę veiklos programą, ugdymo planą. Finansinę ūkinę veiklą mokykla planuoja vadovaudamasi parengtomis krepšelio, aplinkos, specialiųjų ir paramos lėšų panaudojimo sąmatomis. 14.4. Finansiniai ištekliai. Mokyklos veikla finansuojama iš savivaldybės skiriamų lėšų, valstybės specialiųjų dotacijos lėšų, gyventojų 2 % pajamų mokesčio lėšų, rėmėjų lėšų. Mokyklai skirta: 2007 m. mokinio krepšelio lėšų - 484 600 Lt aplinkos (ūkio) lėšų - 146 100 Lt 2008 m. mokinio krepšelio lėšų - 605 900 Lt aplinkos (ūkio) lėšų - 223 300 Lt 2009 m. mokinio krepšelio lėšų - 724 500 Lt aplinkos (ūkio) lėšų - 231 100 Lt 2010 m. mokinio krepšelio lėšų - 596 804 Lt aplinkos (ūkio) lėšų - 181 466 Lt 2011 m. mokinio krepšelio lėšų - 550 648 Lt aplinkos (ūkio) lėšų - 198 831 Lt 2012 m. mokinio krepšelio lėšų - 555 872 Lt aplinkos (ūkio) lėšų - 217 900 Lt 2013 m. mokinio krepšelio lėšų - 641 531 Lt aplinkos (ūkio) lėšų - 255 800 Lt 2014 mokinio krepšelio lėšų - 726,000 Lt aplinkos (ūkio) lėšų - 262 490 Lt 2015 mokinio krepšelio lėšų - 206600 € aplinkos (ūkio) lėšų - 77835€ 2016 mokinio krepšelio lėšų - 173751 € aplinkos (ūkio) lėšų - 81605 € 2017 mokinio krepšelio lėšų - 173800 € aplinkos (ūkio) lėšų - 80200 € Lėšų poreikis2018 m.: mokinio krepšelio lėšų - 171891 aplinkos (ūkio) lėšų 114790
14.5. Įstaigos veiklos kontrolė. Mokyklos veiklos įsivertinimą atlieka direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė iš mokytojų ir pagalbos mokiniu specialistų. Įstaigos finansinę veiklą kontroliuoja mokyklos direktorius, Šakių rajono savivaldybės vidaus audito skyriaus specialistai. Įstaigos veiklos priežiūrą vykdo Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra, Šakių rajono savivaldybės švietimo ir sporto skyriaus specialistai. 14.6. Ryšių sistema. Mokykloje kompiuterizuota 15 darbo vietų. Įdiegtas interneto ryšys. Įstaiga turi 2 telefonus.
15. Mokyklos SSGG analizė.
III. MOKINIŲ SKAIČIUS MOKYKLOJE 2017-2018 M. M.
Klasių skaičius 9+1 Klasių komplektų skaičius 7+1
IV. MOKYKLOS VIZIJA
Slavikų pagrindinė mokykla – tai nuolat besimokanti, iniciatyvi, gebanti užtikrinti palankią ir saugią mokymuisi aplinką, turinti aukštos kompetencijos mokytojų kolektyvą, įvaldžiusį pažangias technologijas, analizuojantį pokyčius, gebantį formuoti mokinių vertybines nuostatas, ugdyti kiekvieną mokinį pagal jo sugebėjimus, telkiantį bendruomenę. Mokykla – kaimo bendruomenės traukos centras.
V. MOKYKLOS MISIJA
Teikti priešmokyklinio-ikimokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo kokybiškas paslaugas, kiekvienam besimokančiajam laiduoti pagrindinio išsilavinimo įgijimą. Tenkinti mokyklos mokinių ir kitų bendruomenės narių edukacinius ir kultūrinius poreikius. Ugdyti harmoningą, puoselėjančią tautinę kultūrą, savarankišką asmenybę, gebančią integruotis visuomenėje.
VII. RENGINIAI KRAŠTO BENDRUOMENEI
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
IX. Programos lėšų poreikis ir numatomi finansavimo šaltiniai (tūkst. Lt)
Ekonominės klasifikacijos grupė, finansavimo šaltiniai |
Asignavimai 2017 metams |
Paraiška biudžetiniams 2018 metams |
Projektas 2018 metams |
Projektas 2019 metams |
||
Bazinis biudžetas |
Pakeitimas/Naujas |
Poreikis iš viso |
||||
1. Iš viso asignavimų |
|
|
|
|
|
|
Išlaidos
|
269,8 |
297,9 |
|
|
|
|
iš jų darbo užmokesčiui
|
184,3 |
206,7 |
|
|
|
|
turtui įsigyti
|
- |
- |
|
|
|
|
2. Finansavimas |
|
|
|
|
|
|
2.1 Savivaldybės biudžetas
aplinkos |
83,1 |
114,8 |
|
|
|
|
iš jo tikslinė dotacija
|
|
|
|
|
|
|
2.2 Europos Sąjungos lėšos, užsienio fondų lėšos
|
|
|
|
|
|
|
2.3 Nac. biudžeto lėšos (kultūros programos, paveldas) krepšelio
|
185,9 |
183,1 |
|
|
|
|
Nuosavos lėšos (savivaldybės įmonių)
|
|
|
|
|
|
|
2.4 Kitos lėšos (paskola)
|
- |
|
|
|
|
|
Etatų skaičius programai |
|
|
|
|
|
|
PRITARTA
2018 m. sausio 20 d.
Mokyklos tarybos posėdyje, protokolo Nr.