Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo programa 2016/2017 m.m.

  • Spausdinti

I. Tikslas: siekti užtikrinti veiksmingą mokinių ugdymąsi ir mokymąsi mokykloje bei sudarytų prielaidas pozityviai vaiko

socializacijai ir pilietinei brandai.

II. Uždaviniai:

  • Socialinių problemų priežasčių aiškinimasis, poreikių įvertinimas ir nustatymas
  • Padėti vaikams socialiai prisitaikyti mokykloje, adaptuotis visuomenėje, bendruomenėje
  • Bendrauti ir pagal galimybes padėti spręsti problemas tėvams, mokytojams
  • Dirbti kartu su pedagogais, klasių auklėtojais , tėvais ir kitais specialistais.

III. Veiklos kryptys:

·         Darbas su mokiniais.

·         Darbas su klasių auklėtojais, kitais pedagogais, specialistais, įstaigos administracija.

·         Darbas su mokinių tėvais (globėjais).

·         Bendradarbiavimas su socialiniais partneriais.

·         Prevencinė veikla.

·         Kvalifikacijos kėlimas.

IV. Priemonių planas

Vykdomos priemonės

Veiksmų/priemonių planas

Rezultatai

Vykdymo data, vieta

Atžyma apie atlikimą arba priežastys, jei nepadaryta

Bendradarbiavimas su socialiniais partneriais

 

Palaikyti ryšius su Nepilnamečių reikalų inspekcija, Šakių VTAT, Slavikų seniūnija, Šakių r. sav. Visuomenės sveikatos biuru, Šakių pedagogine psichologine tarnyba ir kt.

 

Pagalba sprendžiant mokinių problemas.

Esant reikalui

 

Darbas su mokiniais

 

Mokinių elgesio, emocinių, socialinių problemų sprendimas. Konsultavimas krizinėse situacijose. Darbas su saviraiškos, mokymosi motyvacijos, užimtumo problemų turinčiais mokiniais, priežasčių aiškinimasis. Individualios konsultacijos.

 

 

 

 

Problemų analizė, sprendimai.

Esant reikalui

 

Darbas su smurtą patiriančiais vaikais.

Išaiškintos aplinkybės,

kuriomis kilo smurto atvejai,

suteikta pagalba

Esant

reikalui

 

Socialinės veiklos koordinavimas

Mokinių tolerancijos ugdymas, socialinių įgūdžių formavimas.

Per mokslo metus

 

Pagal įgaliojimus atstovauti vaikų teisėms

ir ginti jas teisėsaugos institucijose

 

Vaiko teisių apsaugos

užtikrinimas

Esant reikalui

 

 

 

Darbas su mokytojais, mokyklos administracija

Pokalbiai, diskusijos su mokykloje dirbančiais pedagogais bei administracija sprendžiant mokinių ugdymo bei elgesio problemas.

 

 

Problemų analizė, sprendimai.

Nuolat

 

Nuolat glaudžiai bendradarbiauti su klasės

auklėtojais, kurių klasėse yra problemų.

 

Problemų analizė, sprendimai

Nuolat

 

Lankytis pamokose ir neformalaus

ugdymo užsiėmimuose

Konkrečių problemų

identifikavimas. Mokinių

veiklos ir elgesio stebėsena bei

korekcija.

Esant reikalui

 

Dalyvauti mokytojų tarybos posėdžiuose

Informacijos priėmimas ir

perdavimas

Pagal

mokyklos

veiklos

planą

 

Bendradarbiaujant su mokyklos

bendruomene rūpintis mokinių saugumu

 

 

Saugios aplinkos kūrimas ir

palaikymas

Nuolat

 

 

 

 

Darbas su tėvais

Tėvų konsultavimas dėl jų vaikų mokyklos nelankymo, elgesio ir kt. problemų.

 

 

Problemų analizė, sprendimai.

Nuolat

 

Lankymasis mokinių namuose, bendradarbiavimas su tėvais.

Problemų analizė, sprendimai.

Esant reikalui

 

Informaciniai lankstinukai, skrajutės tėvams.

 

Informacijos sklaida

Per mokslo metus

 

Susitikimų organizavimas su kompetentingais asmenimis  vaiko teisių, socialiniu vaikų ugdymu susijusiais klausimais.

 

 

Informacijos sklaida

Per mokslo metus

 

Padėti tėvams/globėjams ugdyti savo vaiką/globotinį, suprasti jo socialinius ir psichologinius poreikius, informuoti tėvus apie jų teisę gauti socialinę – pedagoginę pagalbą

 

Tėvų ir vaikų santykių gerėjimas, savo teisių supratimas

Nuolat

 

 

 

 

 

Prevencinė veikla

Dalyvavimas mokyklos Vaiko gerovės komisijos veikloje, Krizių valdymo komandos veikloje.

Bendradarbiavimas,

sprendžiant mokinių ugdymo ir

psichologinius poreikių

užtikrinimo klausimus. Parama

krizių metu, pagalba

prasižengusiems bei mokyklą

vengiantiems lankyti

mokiniams, sudarytas pagalbos

planas

Per mokslo metus

 

Informacinių stendų leidyba.

Informacijos sklaida.

Per mokslo metus

 

Dalyvavimas įgyvendinant mokykloje Olweus patyčių prevencijos programą (OPPP).

Patyčių mažinimas mokykloje.

Per mokslo metus

 

„Savaitės be patyčių“ organizavimas.

 

 

Skatinamas mokinių pozityvus tarpusavio bendravimas ir

bendradarbiavimas.

 

Kovo mėn.

 

Dalyvavimas programose ir projektuose, akcijose susijusiuose su vaikų socialiniu

ugdymu, žalingų įpročių prevencija.

 

Informacijos suteikimas,

pagalbos priemonių

nurodymas

Paskelbus

programą

 

Kita veikla

Valstybės išlaikomų mokinių nemokamo maitinimo, būtiniausių mokinio reikmenų įsigijimo organizavimas ir jų kuravimas.

Socialinės paramos suteikimas

Per mokslo metus

 

Mokinių lankomumo kontrolė.

Problemų analizė, sprendimai

Nuolat

 

Programos  „Vaisių vartojimo skatinimas mokyklose 2015-2017 m.“ koordinavimas.

Skiepijamas supratimas apie vaisių ir daržovių vartojimo teigiamą poveikį žmogaus sveikatai, ugdomi sveiko maitinimosi įpročiai, mažinama vaikų nutukimo rizika.

Paskelbus programą.

 

Kvalifikacijos kėlimas. Kursų, seminarų, konferencijų lankymas. Įgytos patirties diegimas praktiniame darbe.

Darbo kokybės gerėjimas.

Nuolat

 

Darbas rajono socialinių pedagogų metodiniuose susirinkimuose

Patirtis

Vykstant susirinkimams

 

Nenumatyta veikla (žiūrėti priedą Nr. 1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           

 

 

 

 

 

 

 

Pastaba: Atsižvelgiant į organizuojamus renginius, seminarus, skelbiamus projekto rašymo konkursus, socialinės pedagoginės pagalbos teikimo programa gali keistis.

 

2016- 12 - 01

Parengė:                                 _______________ Slavikų pagrindinės mokyklos socialinė pedagogė Edita Mikalauskienė